loading...
medical device marketing
shoa بازدید : 31 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

 بازاریابی پزشکی یا مارکتینگ پزشکی در دنیا گاهی زیر مجموعه‌ای از بازاریابی در حوزه سلامت و گاهی مانند با آن در نظر گرفته می‌شود. بازاریابی پزشکی را هم می‌توان به زیر مجموعه‌های بیشتری مانند بازاریابی پزشکان و متخصصین، بازاریابی دندانپزشکی، بازاریابی گردشگری پزشکی، بازاریابی تجهیزات پزشکی و بازاریابی بیمارستانی تقسیم کرد.

بازاریابی اصطلاحی است که اکثر ما در مورد آن بسیار شنیده‌ایم. چیزی که اکثر مردم ممکن است نشنیده باشند اصطلاح بازاریابی پزشکی است. این نوع بازاریابی شامل تمامی رشته پزشکی می‌شود. جراحان، دندان پزشکان و فیزیوتراپ ها همه در یک بازار رو به رشد رقابت می‌کنند. اگر می‌خواهید بیماران بالقوه را تا آنجا که ممکن است پیدا کنید، به یک کمپین بازاریابی پزشکی نیاز خواهید داشت. ‌

در ادامه به معرفی هر کدام از بخش های مختلف بازاریابی در حوزه سلامت و تکنیک های بازاریابی موثر در هر کدام از بخش ها صحبت خواهیم کرد. داشتن یک استراتژی مناسب بازاریابی درمانی با افزایش مراجعه بیمار یا مشتری و کاهش بودجه بازاریابی همراه می شود که منجر به افزایش ROI (نرخ بازگشت سرمایه) کسب و کار پزشکی شما می شود.

بازاریابی گردشگری پزشکی

استراتژی های بازاریابی پزشکی فاکتور محوری موفقیت در صنعت گردشگری سلامت است و بیمارستان‌ها و کشورهای پیشگام همان کسانی هستند که با برخورداری از استراتژی‌های قوی بازاریابی نیازهای این بیماران را رفع می‌کنند.

درحالی که تضمین خدمات بهداشتی با کیفیت برای استراتژی های بازاریابی در گردشگری پزشکی یا برندینگ نکته‌ای اساسی است اما بیمارستان‌ها نباید از اهمیت تجربه بیمار در سفر پزشکی و تأثیر آن بر بازاریابی و رقابتی بودن محصول خود چشم‌پوشی کنند.

کشورها و بیمارستان‌هایی که خدمات باکیفیت مراقبت بهداشتی را با قیمت‌های رقابتی و مقرون به صرفه ارائه می‌کنند درحال به دست آوردن سهم بالاتری در بازار گردشگری سلامت هستند. حمایت دولتی نیز می‌تواند در ایجاد انگیزه برای رشد توریسم سلامت دخیل باشد. برای مثال، خطوط هوایی ترکیه برای پروازهای مسافرانی که با هدف درمانی عازم هستند تخفیف‌هایی در نظر می‌گیرد.

بازاریابی تجهیزات پزشکی

راه حل بسیاری از شرکت‌های تجهیزات پزشکی برای فروش محصولات خود به پزشکان و مسئولین خرید بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، بازدید حضوری نیروهای فروش شرکت از مطب و مراکز است.

 توجه و علاقه به استراتژی های بازاریابی تجهیزات پزشکی سنتی به شدت در حال افول است. افزایش امکانات بازاریابی دیجیتال پزشکی و گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی مراکز درمانی را دچار تغییر و تحول کرده است. بازاریابی بیمارستانی هم تحت تاثیر این تحولات نیازمند برنامه ریزی به روزتر می باشد.

مطمئن باشید از ابزارهای درست برای موفقیت برخوردار هستید

موارد زیر برای تحقق موفقیت در بازاریابی مراکز درمانی ضروری است:

سیستم اتوماسیون مارکتینگ و ارسال ایمیل.

تحقیق در مورد بازار هدف

حضور در شبکه های اجتماعی.

یک ابزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای مدیریت مشتریان از اولین تعامل تا بستن قرارداد.

پرسونای خریدار درست کنید

پرسونای خریدار تصویری ایده آل از مشتری شماست. این امر به شما کمک می کنند طیف افرادی را که قصد فروش به آن‌ها را دارید، شناسایی کرده و نحوه فروش به هرکدام را مشخص کنید. پرسونا معمولاً شامل اطلاعات عمومی ، انگیزه ها ، ناامیدی ها ، اهداف و تأثیرات کلیدی هستند.

کانال‌های دیجیتال مناسب را برای بازاریابی تجهیزات پزشکی انتخاب کنید

اکنون که محتوای عالی دارید، باید بهترین مکان را برای تبلیغ آن بدانید.

با طراحی وب سایت مناسب و استفاده از تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت برنامه های بازاریابی بیمارستانی خود را می‌توانید به خوبی ارتقا دهید. همچنین شبکه های اجتماعی حرفه ای مانند Linkedin، مکانی عالی برای تبلیغ محتوا هستند.

بازاریابی بیمارستانی

در عصر حاضر، با افزایش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در بیشتر شهرهای ایران، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، باید جدی‌تر از گذشته برای کسب سهم بیشتر بازار تلاش کرده و توجه بیماران را به خود جلب کنند. به همین دلیل بازاریابی بیمارستانی اهمیت فراوانی پیدا می‌کند. از طریق بازاریابی هدفمند و استراتژیک، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌توانند سهم بزرگی از بازار به‌دست آورده و به‌طورکلی تجارت خودشان را بهبود ببخشند.

 

دیجیتال مارکتینگ پزشکی

بازاریابی دیجیتال پزشکی تا حد زیادی ساختارهای کسب و کار پزشکی را تغییر داده و آن را تبدیل به یک حوزه آنلاین فراگیر کرده است. به وسیله استفاده از موتورهای جستجو، فعالیت‌های توسعه یافته هدفمند، شبکه‌های اجتماعی، و در نهایت به کارگیری بیشتر از محتوا سازی چند رسانه‌ای، تعامل با بیمار و وفاداری دو طرفه تقویت شده‌ است.

در عصر مدرن امروزی، بازاریابی پزشکی و رسانه ای به بخش مهمی از رشد سازمانی و حتی برای فعالیت‌های پزشکی تبدیل شده‌اند. با این حال، شروع سفر دیجیتال مارکتینگ پزشکی، به ویژه به عنوان یک کسب و کار کوچک یا نوپا با حضور محدود در اینترنت، در بعضی مواقع می‌تواند بسیار سخت و ناامیدکننده باشد.

برای کمک به الهام بخشیدن به تیم بازاریابی خود و شروع استراتژی بازاریابی دیجیتال، اینجا لیست کاملی از نکات دیجیتال مارکتینگ پزشکی تهیه شده است. پس به خواندن ادامه دهید تا نکاتی را که باید قبل از اجرای استراتژی دیجیتالی خود بدانید، یاد بگیرید.

وب سایت پزشکی خود را برای موبایل بهینه کنید

80٪ از کاربران اینترنت به طور مرتب برای مرور صفحات وب از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند و تصمیم اخیر Google مبنی بر کاهش رتبه موتور جستجو در وب سایت‌هایی که برای صفحه‌های کوچکتر و موبایل بهینه نمی‌شوند، ضروری است که وب سایت شما سازگار با موبایل باشد.

به صورت long tail بلاگ نویسی کنید

پاسخگوی خودکار ایجاد کنید تا از مشترکین ایمیلتان تشکر کنید

از بازاریابی مجدد استفاده کنید. این کار جواب می‌دهد

اگر با اصطلاح بازاریابی مجدد (Remarketing) آشنا نیستید، “این اصطلاح به معنای تبلیغات مستقیم به افرادی است که قبلاً با آنها ارتباط داشته اید. این افراد ممکن است بازدید کننده‌های وب سایت شما، بانک اطلاعاتی ایمیل شما، دنبال کنندگان توییتر یا طرفداران صفحه فیس بوک شما باشند.

مشتری خود را بشناسید

نبض مشتری را در دست بگیرید و خود را در قبال آن پاسخگو بدانید. به صورت ماهانه برنامه ریزی کنید تا تیم پشتیبانی و تیم فروش خود را با هم همراه کنید تا بهترین ایده‌های محتوایی شما مستقیم از این منبع بیرون می‌آید: مشتریان شما.

مطالب خود را با هر مرحله از سفر کاربر مطابقت دهید

فقط در مورد خدمات خود ننویسید

روی زمان‌های طولانی تمرکز کنید

هنگام تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات، از مقیاس بزرگتر به موضوع بنگرید.

بازاریابیشبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، اکنون بیش از هر زمان دیگری به یک کانال بازاریابی دیجیتال بسیار مهم برای کسب و کارهای پزشکی، دندانپزشکی و تجهیزات پزشکی تبدیل شده است. مدیریت اصولی و کاربردی رسانه‌های اجتماعی این امکان را به شما می‌دهد که ارتباط مستقیمی با مشتریان فعلی و بالقوه برای رشد کسب و کار پزشکی یا دندانپزشکی خود داشته باشید. با این حال اگر به درستی مدیریت نشود تلاش‌ها و نتایج گیج کننده، وقت گیر و آشفته می‌شود.

خلق و اجرای استراتژی رسانه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از برنامه کلی بازاریابی پزشکی شما به زمان و برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد اما ارزش این تلاش را دارد. هنگامی که به درستی اجرا شود، به شما کمک می کند تا افراد مختلف را هدف قرار داده و از طریق کانال های مختلف به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. این امکان را به شما می‌دهد تا با مشتریان بالقوه در مورد شرایط آن‌ها صحبت کنید و سپس، هنگامی که زمان مناسب برسد، دنبال کنندگان به مشتری و بیماران شما تبدیل خواهند شد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 101
  • بازدید سال : 320
  • بازدید کلی : 764